티스토리 뷰

iOS/Metal

Metal 좌표계

0zerohyun 2022. 1. 26. 11:01

1. NDC

This coordinates is used by developers to construct their geometries and transform the geometries in vertex shader via model and view matrices.

 

 

2. Framebuffer Coordinate (Viewport Coordinate)

When we write into attachment or read from attachment or copy/blit between attachments, we use framebuffer coordiante to specify the location. 

 

 

 

3. Texture Coordinate

when we upload texture into memory or sample from texture, we use texture coordinate.

'iOS > Metal' 카테고리의 다른 글

Metal: Texturing and Sampling  (0) 2022.01.07
Metal: Metal Resources  (0) 2022.01.07
Metal: MetalKit  (0) 2022.01.07
Metal: Shader  (0) 2022.01.07
Metal: MTLTexture to CIImage 변경 시 rgb값 그대로 가져오기  (0) 2022.01.06
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
Total
Today
Yesterday
링크
«   2024/09   »
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
글 보관함